Res utan app eller e-handel

Vi presenterar allt fler digitala lösningar som underlättar resandet för länets invånare och resenärer. Men du kan fortsatt resa utan digitala tjänster.

För den som inte vill eller kan använda de nya digitala tjänsterna finns 4 alternativ till biljettköp:

Biljettköp ombord på bussar & tåg

Det är fortsatt möjligt att köpa biljetter ombord i det nya biljettsystemet. Läs mer om biljettköp ombord här.

Med anledning av coronapandemin är framdörrarna på Kalmar länstrafiks stora bussar (2 dörrar eller fler) stängda. Detta påverkar möjligheten att betala med betalkort ombord på våra bussar, vi ber om ursäkt för besvären.

Kundcenter & återförsäljare

Hos våra kundcenter och återförsäljare kan du få hjälp med biljettköp, trafikinformation med mera. Läs mer om våra kundcenter och återförsäljare här.

Kalmar länstrafiks kundtjänst

Via Kalmar länstrafiks kundtjänst kan du köpa 30-dagarsbiljett, Seniorbiljett och Fritidsbiljett. Biljetter som köps via kundtjänst skickas hem med brev och betalning sker via faktura. Kreditkontroll kan komma att göras.

Biljetten som kommer hem med post är aktiverad och ett giltigt färdbevis. 

Telefonnummer: 010 – 21 21 000

Öppettider: Helgfria vardagar kl. 07:00-22:00, lördagar och söndagar kl. 08:00-22:00.

Biljettautomater

Under hösten kommer nya biljettautomater att placeras på stationer och busshållplatser runt om i Kalmar län. Här kan du läsa om våra biljettautomater.

Uppdaterad 8 september 2020