Hoppa till innehåll kalmar länstrafik logotype

Kundtjänst

Du är välkommen att höra av dig eller kontakta oss. Nedan finns information om hur du kontaktar Kalmar länstrafik.


Kundtjänst linjetrafik 010 - 21 21 000

  • Helgfria vardagar kl. 07:00-18:00
  • lördagar kl. 09:00-18:00
  • söndagar kl. 09:00-18:00

Närtrafik:

  • Helgfria vardagar kl. 07:00-18:00
  • Lördag och söndag kl. 08:00-17:00

Kundtjänst serviceresor 010 - 21 21 021

Färdtjänst och riksfärdtjänst:

  • Helgfria vardagar kl. 08:00-16:30
  • Lördag och söndag kl. 08:00-15:00

Sjukresor i specialfordon:

  • Helgfria vardagar kl. 07:00-18:00
  • Mellan kl. 18:00 - 07:00 på vardagar samt lördag och söndag endast akuta resor (akuta resor går att boka dygnet runt)

Återuppringning

Det är möjligt att bli uppringd av oss, efter 10 minuter ges du möjlighet att vänta kvar i luren eller att välja återuppringning. Vid återuppringning så kommer vi ringa upp dig under samma dag.


Övriga ärenden

Nedan kan du på egen hand skriva in synpunkter till Kalmar länstrafik, ansöka om förseningsersättning, ansöka om återbetalning/reklamation, rapportera in synpunkter på en serviceresa samt se hur du ska göra om du glömt något på bussen eller tåget.

Skriv till Kalmar länstrafik på Facebook

Det är möjligt att skriva till Kalmar länstrafik på Facebook, vi svarar så snart vi kan.