Appen Kalmar länstrafik för företagskunder
Appen Kalmar länstrafik används även för företagskunder. Appen Kalmar länstrafik används till för företag och organisationer som vill förenkla resandet i kollektivtrafiken för sina anställda.
Appen Kalmar länstrafik används även för företagskunder. Appen Kalmar länstrafik används till för företag och organisationer som vill förenkla resandet i kollektivtrafiken för sina anställda. Appen är kopplad till Företagsportalen.
Privatperson - vilken app ska jag använda?
Privatpersoner ska använda samma app: Kalmar länstrafik.
Biljetter som finns i appen:
Bra att veta
-
Alla biljetter som köps i Kalmar länstrafiks app måste aktiveras innan avresa. Detta gäller för enkelbiljetter, 24-timmarsbiljetter och periodbiljetter (30-dagarsbiljett & Sommarbiljett). Biljetter köpta i Kalmar länstrafiks app kan aktiveras som senast 365 dagar efter inköpsdag.
- Det går att ångra köpet fram till biljetten aktiverats.
-
Du kan köpa enkelbiljetter för resa inom Kalmar län och för resa över länsgräns. Du kan även köpa periodbiljetter för resa inom Kalmar län.
-
Mobilbiljett gäller för eventuellt byte, vilket måste ske till närmast tillgängliga förbindelse. En mobilbiljett för resa inom en zon gäller även för returresa, inom biljettens giltighetstid.
- Om du har en periodbiljett i appen och mobiltelefonen går sönder så du tvingas skaffa en ny mobiltelefon (samma SIM-kort) får du tillgång till periodbiljetten när du loggar in med ditt telefonnummer i appen i den nya mobiltelefonen. Om biljetten har öppnats under innevarande trafikdygn, är den låst till den gamla mobiltelefonen och blir då tillgänglig i den nya först nästa dag.
- Läs mer om biljettgiltighet i våra resevillkor.