Hoppa till innehåll kalmar länstrafik logotype
""

Appen Kalmar länstrafik för företagskunder - tjänsteresor

Med appen Kalmar länstrafik kan företag och organisationer förenkla kollektivt resande i tjänsten för sina anställda.

Betalmedel AllPay (faktura) i appen

För att du ska kunna köpa biljett för tjänsteresor i appen Kalmar länstrafik, behöver ditt företag/organisation ha ett konto i Företagsportalen. Mer information om Företagsportalen och hur företaget/organisationen ansöker om konto hittar du här.

Här kan du läsa om hur du verifierar dig för betalmedel Allpay

Biljetter som finns i appen

Frågor och svar

Privatperson - vilken app ska jag använda?

Privatpersoner ska använda samma app: Kalmar länstrafik.

Hur fungerar Företagsportalen?
Vilka betalsätt finns i appen Kalmar länstrafik för företagskunder?
  • AllPay (Faktura).
Bra att veta
  • Alla biljetter som köps i Kalmar länstrafiks app måste aktiveras innan avresa.  Biljetter köpta i Kalmar länstrafiks app måste aktiveras senast 365 dagar efter inköpsdagen.

  • Resenär kan ångra köp av oaktiverade biljetter. Köp av aktiverade biljetter kan inte ångras.
  • Du kan köpa biljetter ur ordinarie biljettutbud för resor inom Kalmar län samt till och från Blekinge, Halland, Jönköping, Kronoberg, Skåne och Krösatåg Östergötland.
  • Biljetten gäller för eventuellt byte, vilket måste ske till närmast tillgängliga förbindelse.

  • Om du har en periodbiljett i appen och mobiltelefonen går sönder så du tvingas skaffa en ny mobiltelefon (samma SIM-kort) får du tillgång till periodbiljetten när du loggar in med ditt telefonnummer i appen i den nya mobiltelefonen. Om biljetten har öppnats under innevarande trafikdygn, är den låst till den gamla mobiltelefonen och blir då tillgänglig i den nya nästa dag.

  • Läs mer om biljettgiltighet i våra resevillkor.

  • Köp- och användarvillkor för företagskunder.