Hoppa till innehåll kalmar länstrafik logotype

Närtrafik i Oskarshamn och Vimmerby

I Oskarshamn och Vimmerby fungerar Närtrafiken som stadstrafik.

Beställ resor

Ring till vår kundtjänst på 010–35 75 000 för att beställa din resa. Öppettider till kundtjänst: måndag-fredag kl. 07:00-18:00. Det går tidigast att boka din resa en vecka före avresa.

  • Resor på vardagar: Boka din resa senast 1 timme innan avgång.
  • Resor under helg: Boka din resa senast kl. 18:00 sista helgfria vardag före helg.
  • Du kan beställa obegränsat antal resor.

Var kan jag hoppa på?

När du beställer resan väljer du var du vill gå på bussen inom Närtrafiksområdet. Närtrafiksområdet finns utmarkerat på tidtabellerna, klicka här för att se tidtabellerna för Närtrafiken i Vimmerby och Oskarshamns tätort.

Frågor och svar

Vad får jag ta med mig?

Du får ta med dig bagage utan extra kostnad, med en begränsning på en resväska och en mindre handväska/kasse per person. Uppge vid bokning om du ska ta med dig barnvagn, rollator eller annat hjälpmedel.

Kan jag betala med kontanter ombord på Närtrafiken?

Nej, sedan den 1 januari 2020 är Närtrafiken kontantfri.

Hur köper jag en biljett?

Här kan du köpa biljetter för resa med Närtrafiken:

Priserna för Närtrafiken är de samma som för bussar och tåg.

Vilka biljetter är giltiga i Närtrafiken?

Biljetter som kan användas i Närtrafiken:

Får jag ta med mig cykel i Närtrafiken?

Nej, du får inte ta med dig cykel i Närtrafiken. 

Hopfällbar cykel, elsparkcykel, mikrobike m.m. räknas som handbagage om de är maximalt hopfällda under resan och får tas med kostnadsfritt.

Får jag ta med mig husdjur i Närtrafiken?

Nej. Det är inte tillåtet med djur i Närtrafiken.