Hoppa till innehåll kalmar länstrafik logotype
""

Tillgänglighet ombord

Alla våra fordon är tillgänglighetsanpassade för dig som exempelvis sitter i rullstol.

Ledsagning och extra stöd vid resa

Tåg

Om du behöver hjälp med ledsagning till och från tåg, vid byte av tåg eller övergång mellan tåg och buss på station så kan du ringa vår kundtjänst. Boking måste göras 24 timmar innan resan och vår kundtjänst hjälper dig med bokning av ledsagning via en nationell tjänst. 

Det går att beställa ledsagning till en bokad resa med fjärrtåg och även till lokala och regionala resor utan bokad biljett. Ledsagning går också att beställa till en Resplus-resa med byten. 

Buss

Anmäl gärna din resa i förväg om du behöver extra hjälp vid på- och avstigning. Vår kundtjänst förbereder då föraren på att exempelvis liften ska användas vid en viss hållplats. Skulle det uppstå platsbrist eller andra bekymmer längs vägen finns det tid att ordna förstärkning. På så vis kan vi genomföra din resa på bästa tänkbara sätt.

Kundtjänst

Vår kundtjänst når du på telefonnummer 010 - 35 75 000.