
Appen Kalmar länstrafik för företagskunder - tjänsteresor
Med appen Kalmar länstrafik kan företag och organisationer förenkla kollektivt resande i tjänsten för sina anställda.
Betalmedel AllPay (faktura) i appen
För att du ska kunna köpa biljett för tjänsteresor i appen Kalmar länstrafik, behöver ditt företag/organisation ha ett konto i Företagsportalen. Mer information om Företagsportalen och hur företaget/organisationen ansöker om konto hittar du här.
Här kan du läsa om hur du verifierar dig för betalmedel Allpay
Biljetter som finns i appen
- Enkelbiljett
- 24-timmarsbiljett
- Flexbiljett
- 30-dagarsbilljett
- 365-dagarsbiljett
- Fritidsbiljett
- Sommarbiljett (Kan köpas mellan 1 juni-15 augusti)
Frågor och svar
Privatperson - vilken app ska jag använda?
Privatpersoner ska använda samma app: Kalmar länstrafik.
Hur fungerar Företagsportalen?
Vilka betalsätt finns i appen Kalmar länstrafik för företagskunder?
- AllPay (Faktura).
Bra att veta
-
Alla biljetter som köps i Kalmar länstrafiks app måste aktiveras innan avresa. Biljetter köpta i Kalmar länstrafiks app måste aktiveras senast 365 dagar efter inköpsdagen.
- Resenär kan ångra köp av oaktiverade biljetter. Köp av aktiverade biljetter kan inte ångras.
- Du kan köpa biljetter ur ordinarie biljettutbud för resor inom Kalmar län samt till och från Blekinge, Halland, Jönköping, Kronoberg, Skåne och Krösatåg Östergötland.
-
Biljetten gäller för eventuellt byte, vilket måste ske till närmast tillgängliga förbindelse.
- Om du har en periodbiljett i appen och mobiltelefonen går sönder så du tvingas skaffa en ny mobiltelefon (samma SIM-kort) får du tillgång till periodbiljetten när du loggar in med ditt telefonnummer i appen i den nya mobiltelefonen. Om biljetten har öppnats under innevarande trafikdygn, är den låst till den gamla mobiltelefonen och blir då tillgänglig i den nya nästa dag.
- Läs mer om biljettgiltighet i våra resevillkor.
- Köp- och användarvillkor för företagskunder.