För att du ska kunna köpa biljett för tjänsteresor i appen Kalmar länstrafik, behöver ditt företag/organisation ha ett konto i Företagsportalen. Mer information om Företagsportalen och hur företaget/organisationen ansöker om konto hittar du här.
Här kan du läsa om hur du verifierar dig för betalmedel Allpay
Vilka betalsätt finns i appen Kalmar länstrafik för företagskunder?
AllPay (Faktura).
Bra att veta
Alla biljetter som köps i Kalmar länstrafiks app måste aktiveras innan avresa. Biljetter köpta i Kalmar länstrafiks app måste aktiveras senast 365 dagar efter inköpsdagen.
Resenär kan ångra köp av oaktiverade biljetter. Köp av aktiverade biljetter kan inte ångras.
Du kan köpa biljetter ur ordinarie biljettutbud för resor inom Kalmar län samt till och från Blekinge, Halland, Jönköping, Kronoberg, Skåne och Krösatåg Östergötland.
Biljetten gäller för eventuellt byte, vilket måste ske till närmast tillgängliga förbindelse.
Om du har en periodbiljett i appen och mobiltelefonen går sönder så du tvingas skaffa en ny mobiltelefon (samma SIM-kort) får du tillgång till periodbiljetten när du loggar in med ditt telefonnummer i appen i den nya mobiltelefonen. Om biljetten har öppnats under innevarande trafikdygn, är den låst till den gamla mobiltelefonen och blir då tillgänglig i den nya nästa dag.