Hoppa till innehåll kalmar länstrafik logotype

Ansök om förseningsersättning eller återbetalning/reklamation

Har du drabbats av förseningar eller inställda resor när du rest med Kalmar länstrafik kan du ha rätt till ersättning. Hur du ansöker om förseningsersättning beror dels på var du köpt din biljett och var resan startade.

Din ansökan ska ha kommit fram till oss inom två månader från den dag du blev försenad. I de fall det finns särskilda skäl (till exempel sjukdom eller vistelse utomlands) kan vi godkänna reklamationer som kommer in senare än två månader efter din resa. Kontakta oss om du är osäker.

Observera att villkoren för ersättning vid resa med periodbiljett och måltidsutlägg förändras från och med 1 maj 2024.

Gäller ditt ärende återbetalning eller reklamation av biljetter (gäller inte förseningsersättning) läs mer under Mer information.

Handläggningstid

Din ansökan handläggs i turordning och senast inom 30 dagar.

Mer information