Ansök om återbetalning/reklamation
Här ansöker du om återbetalning av olika biljetter för resor med Kalmar länstrafik, Krösatågen och inom Sydtaxan (exempelvis Öresundståg).
Återbetalning/reklamation
Här ansöker du om återbetalning av olika biljetter för resor med Kalmar länstrafik, Krösatågen och inom Sydtaxan (exempelvis Öresundståg). Det är även möjligt att ansöka om återbetalning/reklamation av biljetter, reskassa m.m.
Vid försening eller inställd förbindelse
Önskar du återbetalning på grund av något nedan, ansök här.
- Du har blivit försenad/avbrutit resan på grund av inställt eller försenat tåg/buss.
- Du önskar återbetalning av 1:a klass tillägg på grund av inställt tåg eller utebliven 1:a klass vagn.
Har du din biljett/reskassa på ett Resekort anger du Resekortets nummer i formuläret nedan för att ansöka om återbetalning via värdekod eller SUS-utbetalning.
Tänk på att komplettera din ansökan med biljett i original eller kortnummer. Skicka din biljett till: Kalmar länstrafik, Box 54, 579 22 Högsby. Ange ärendenumret du får efter inskickat formulär.
Ett ärendenummer visas längst ned på sidan när formuläret har skickats. Spara ärendenumret.
Handläggningstid
Vi handlägger ditt ärende så fort som möjligt, men beroende på ärendets karaktär och omfattning kan återkoppling dröja upp till 30 dagar.
Klicka här för att läsa våra återbetalningsregler.
SUS (Swedbanks utbetalningssystem) för utbetalning
Kalmar länstrafik använder sig av SUS (Swedbanks UtbetalningsSystem) för utbetalning till svenska bankkonton och på utbetalningsavier. Ditt personnummer används för att hämta uppgifter om konto eller utbetalningsadress.
För att utbetalningen ska göras till bankkonto i svensk bank måste Du anmäla Dig till SUS betalningsmottagarregister via ett bankkontor eller med BankID via www.swedbank.se/kontoregister. I annat fall skickas en utbetalningsavi till Din folkbokföringsadress.
Vid problem att skicka in formuläret
Testa att skicka in formuläret på nytt om det inte går första gången. Om det inte fungerar rekommenderar vi att du testar en annan webbläsare. Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst om du vid flera tillfällen inte kunnat rapportera in ett ärende.
Telefon: 010 – 21 21 000.